۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

ونکوور یا تورنتو؛ بهترین شهر کانادا برای دانشجوها کدام است؟

مقایسه ونکوور و تورنتو: بهترین شهر کانادا برای دانشجوها کدام است؟

کانادا با بیش از ۶۴۲ هزار دانشجوی خارجی، سومین مقصد محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است. این کشور به دلیل کیفیت آموزش، چند فرهنگی بودن و… مقصد میلیون‌ها دانشجوی بین‌المللی است.  از مدرسه‌های کانادا تا بهترین دانشگاه های کانادا ، طرفداران زیادی دارند که مشتاق دریافت پذیرش و ادامه تحصیل در این کشور هستند. مدرک تحصیلی کانادا در سراسر جهان معتبر است و دانشجویان اجازه دارند حداکثر ۳ سال در این کشور بمانند تا تجربه کاری کسب کنند.

علاوه بر این، تعدادی از بهترین شهرهای دنیا برای دانشجویان و دانش‌آموزان در این کشور قرار دارد. شهرهایی مانند ونکوور و تورنتو از جمله محبوب‌ترین شهرها برای مقاصد تحصیلی در کانادا هستند. اگر قصد تحصیل در کانادا دارید و نمی‌دانید که باید در کدام شهر تحصیل کنید، در ادامه دو شهر ونکوور و تورنتو بررسی شده‌اند تا دیدگاه بهتری داشته باشید.

آموزش ونکوور

کانادا به دلیل سیستم آموزشی برجسته خود مشهور است و تحصیل در مدارس کانادا فرصت رشد چشمگیری است. منطقه بریتیش کلمبیا یکی از دلایل اصلی آن است زیرا مدارس مشهور زیادی در آن قرار دارند. چه به دنبال آموزش با بودجه دولتی و چه در مدارس خصوصی یا حتی آموزش در خانه باشید، بریتیش کلمبیا گزینه‌های زیادی به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی برای شما دارد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: زندگی دانشجویی در شهر ونکوور

 

مدارس و دانشگاه‌های دولتی

آموزش در بیشتر مدارس دولتی بریتیش کلمبیا برای دانش آموزان کانادایی رایگان است. در هر منطقه‌ای که قرار داشته باشید، موارد لازم برای تحصیل مانند کتاب درسی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. در مجموع ۹۲ مدرسه دولتی ابتدایی، ۱ مدرسه راهنمایی (متوسطه دوره اول) و ۱۸ مدرسه متوسطه دوره دوم در سیستم مدارس ونکوور وجود دارد ولی دانش آموزان بین المللی باید هزینه پرداخت کنند.

مدارس خصوصی و مستقل

چند مدرسه با کیفیت در ونکوور وجود دارد که شامل موسسات مذهبی، موسسه برای مهاجران و موسسه برای افراد با نیازهای خاص است. در این مدارس، امکانات بی‌نظیری وجود دارد که در برخی مدرسه‌های دولتی به چشم نمی‌خورد. توجه کنید که شهریه این مدارس گران‌تر از مدارس دولتی است و به طور متوسط تا ۴۲ هزار دلار برای افراد خارجی بالاتر می‌رود.

آموزش در منزل و نیازهای ویژه

دانش‌آموزهایی که در سیستم آموزش در خانه قرار دارند نیز می‌توانند برای دریافت امکانات آموزشی اقدام کنند. با این روش، دانش‌آموز می‌تواند در مدارسی که مورد تایید وزارت هستند ثبت‌نام کنند اما همه کلاس‌ها در خانه برگزار می‌شود.

کودکانی که نیازهای خاص و مشکل یادگیری یا اجتماعی شدن دارند نیز در سیستم آموزشی دولتی و خصوصی مورد توجه قرارمی‌گیرند. برخی از مدارس، تنها به این نوع دانش‌آموزان که به حمایت بیشتر و آموزش تخصصی نیاز دارند توجه می‌کنند.

دانشگاه‌ها

دانشگاه مشهور بریتیش کلمبیا در شهر ونکوور قرار دارد. برخی از دانشگاه‌های مشهور دیگر مانند دانشگاه کانادا وست (UCW)، دانشگاه کاپیلانو، دانشگاه سایمون فریزر و دانشگاه اکیلی کار نیز در این شهر قرار دارند. کالج‌هایی مانند لانگارا، کالج دولتی ونکوور کانادا (VCC)، کلمبیا و کالج ریجنت نیز در شهر ونکوور هستند.

سیستم آموزش در تورنتو

آموزش در تورنتو

سیستم مدارس تورنتو استاندارد بالایی دارد و حتی می‌تواند کودکان مهاجری که هیچ یک از زبان‌های اصلی کانادا یعنی انگلیسی یا فرانسوی را نمی‌دانند در خود جای دهد.

مدارس دولتی

مدارس دولتی تورنتو برنامه آموزشی خود را از وزارت آموزش انتاریو دریافت می‌کنند و به‌صورت کلی، استاندارد آموزشی آن‌ها بالا است. با وجود این، مانند همه مناطق دنیا، برخی مدارس عملکرد بهتری نسبت به بقیه دارند. در تورنتو، کودکان می‌توانند در مدارسی که در نزدیکی محل زندگی آن‌ها است ثبت‌نام کنند و یا مدرسه‌ای را انتخاب کنند که در یک محله دیگر است. اولویت با افرادی است که در آن منطقه مشخص هستند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: همه چیز درباره شهر تورنتو در کانادا

 

مدارس مستقل

مدارس خصوصی در تورنتو کاملا متفاوت هستند. با وجود اینکه کودکان با استعداد بورسیه تحصیلی دریافت می‌کنند، مدارس خصوصی گران هستند. مدارس بین‌المللی به انتخاب خودتان و مدارس شبانه‌روزی نیز هزینه بیشتری دریافت می‌کنند.

آموزش برای افراد با نیازهای ویژه

ایالت انتاریو برای کودکانی که نیازهای عاطفی، ارتباطی، فکری و یا فیزیکی دارند و نمی‌توانند در یک سیستم استاندارد تحصیل کنند فرصت برابری آموزش ارائه می‌دهد. هیئت مدارس وظیفه دارند برای هر فرد یک برنامه آموزشی شخصی (IEP) تهیه کنند که در آن جزئیات کامل آموزشی وجود دارد. این برنامه‌ها به‌صورت مرتب بازبینی می‌شوند تا بتوانند نیازهای آموزشی دانش‌آموزان را برآورده کنند.

مربی

این افراد برای کودکانی که در یک موضوع خاص مانند ریاضی یا علوم مشکل دارند مناسب است. خانواده‌های مهاجر می‌توانند از این افراد استفاده کنند تا شکاف آموزشی بین آموزش در خارج و آموزش در کانادا برطرف شود. این مورد زمانی که کودک یک برنامه درسی کاملا جدید دارد نیز بسیار مفید است.

دانشگاه‌ها

بسیاری از دانشگاه‌های معتبر و شناخته‌شده در سطح جهانی در تورنتو قرار دارند. برای مثال دانشگاه تورنتو، دانشگاه رایرسون، دانشگاه یورک، دانشگاه ترنت و ۲۰ کالج دیگر مانند کالج جورج براون، هامبر، کالج سنکا و کالج دانشگاهی تیندیل در این شهر قرار دارند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: معرفی ۵ محله مناسب برای زندگی دانشجویی در تورنتو کانادا

 

زندگی در کانادا

مقایسه ونکوور و کانادا

هزینه زندگی

برای زندگی با استانداردهای مشابه در هر دو شهر، باید ۶۲۹۳ دلار کانادا در ونکوور و ۶۹۰۰ دلار کانادا در تورنتو هزینه کنید (با فرض اجاره کردن محل زندگی در هر دو شهر). جزئیات این هزینه به‌صورت زیر است:

  •       قیمت برای مصرف‌‌کننده در ونکوور ۸.۷ درصد کمتر است.
  •       قیمت اجاره در ونکوور ۰.۱۸ درصد بالاتر است.
  •       قیمت رستوران‌ها در ونکوور ۱۱.۴۶ درصد کمتر است.
  •       مواد غذایی در ونکوور ۱۳.۷۵ درصد ارزان‌تر است.
  •       به‌صورت کلی، اگر در ونکوور زندگی کنید قدرت خرید شما نسبت به تورنتو ۱۳.۴۱ درصد بالاتر است.

سبک زندگی

سبک زندگی، فعالیت‌ها و فرهنگ تفاوت‌هایی مهمی برای محل زندگی ایجاد می‌کنند. هر دو شهر ونکوور و تورنتو از جهت‌های بسیاری مشابه یکدیگر هستند و تمام امکاناتی را که برای زندگی در یک شهر بزرگ انتظار دارید برآورده می‌کنند.

تورنتو بزرگ‌ترین شهر در کانادا است و به‌عنوان قطب مالی و فرهنگی کانادا شناخته می‌شود. حال و هوای شهر بین‌المللی و همیشه شلوغ است و می‌توان آن را نیویورک کشور کانادا دانست. اگر سبک زندگی شهری را دوست دارید این شهر برای شما مناسب است.

وقتی در تورنتو حضور داشته باشید:

  •       صدها و هزاران نفر در اطراف شما وجود دارند که دنبال کار و فعالیت خود هستند.
  •       این شهر بالاترین سطح دستمزد در کشور کانادا را دارند و فرصت‌های شغلی زیادی در آن به چشم می‌خورد.
  •       تنوع در این شهر بسیار زیاد است.
  •       بیش از ۵۰ درصد جمعیت این شهر به یکی از گروه‌های اقلیت تعلق دارند. محیط شهر تنوع و جنب‌وجوش زیادی دارد و در آن غذا، فعالیت و مغازه‌های مختلفی به چشم می‌خورد.

ونکوور نیز یک شهر بزرگ اما با محیط بسیار آرام‌تر نسبت به تورنتو است. اگر تعادل کار و زندگی بهتری می‌خواهید ونکوور فرصت بهتری است. این موضوع به این معنا است که کسب‌وکار در این شهر سرعت کمتری دارد و نباید انتظار داشته باشید دستمزد بالایی به شما پرداخت شود و یا آزادی شغلی زیادی داشته باشید.

مشخصه اصلی ونکوور چشم‌اندازهای آن است:

  •       اگر به فضای باز علاقه داشته باشید منطقه مناسبی برای شما است.
  •       فرصت‌های زیادی برای اسکی، کایت‌سواری، پیاده‌روی و … در فاصله ۳۰ دقیقه تا مرکز شهر وجود دارد.
  •       حمل‌ونقل عمومی این شهر بسیار مناسب است.
  •       قطار هوایی این شهر به دلیل نظم و کارایی بالایی که دارد مشهور است.
  •       کشتی‌های اتوبوسی شما را با کشتی در فاصله ۲۰ دقیقه به شمال ونکوور می‌رسانند.
مقایسه ونکوور و تورنتو

مقایسه ونکوور و تورنتو

دانشگاه‌های مدیریت و کسب‌وکار

هم در شهر ونکوور و هم تورنتو دانشگاه‌های مدیریتی مشهور زیادی وجود دارد که دوره‌های با کیفیت MBA ارائه می‌کنند. در این دو شهر فرصت‌های شغلی عالی برای کار در یک محیط اقتصادی با سرعت رشد بالا وجود دارد. در ادامه ۳ مورد از دانشگاه‌های مدیریتی مشهور هر شهر به‌صورت خلاصه بررسی شده‌اند:

شهر تورنتو

  •       مدرسه عالی مدیریت راتمن (Rotman)
  •       دانشکده لازاریدیس دانشگاه ویلفرد لویر (Wilfrid Laurier)
  •       مدرسه عالی بازرگانی شولیک (Schulich)

شهر ونکوور

  • دانشگاه کسب‌وکار سودر (Sauder)
  • دانشگاه کسب‌وکار بیدی (Beedie)
  • دانشگاه ونکوور آیلند (VIU)

 

مقایسه ونکوور و کانادا

فرصت‌های کاری

وقتی به مقایسه فرصت‌های کاری می‌رسیم، تورنتو بالاتر قرار می‌گیرد. بازار بورس اوراق بهادار تورنتو و دفتر مرکزی پنج مورد از بانک‌های بزرگ کانادا در این شهر قرار دارند.

برخی از کارفرمایان بزرگ تورنتو عبارت‌اند از:

  •       شرکت Accenture
  •       شرکت Bayer
  •       شرکت بیمه AIG
  •       شرکت CIBC
  •       شرکت فورد موتور (Ford Motor)
  •       شرکت پروکتر اند گمبل (Procter & Gamble)
  •       شرکت اوراکل (Oracle)
  •       شرکت IMAX
  •       شرکت Salesforce
  •       رویال بانک کانادا
  •       Xerox
فرصت های کاری

ونکوور نیز همواره یکی از ۵ شهر برتر جهان از نظر زیست‌پذیر بودن و کیفیت زندگی بوده است. ونکوور سومین بندر بزرگ در قاره آمریکا از نظر ظرفیت است و برخی از صنایع مرتبط با آن رونق زیادی دارند.

برخی از کارفرمایان بزرگ ونکوور عبارت‌اند از:

  •       شرکت Best Buy Canada
  •       شرکت BC Assessment
  •       شرکت BC Hydro
  •       بانک HSBC کانادا
  •       شرکت Fraser Health Authority
  •       شرکت نینتندو (Nintendo)
  •       شرکت Oppenheimer
  •       شرکت SPK
  •       شرکت Arrow Transportations Systems

 

دلایل انتخاب ونکوور

پارامتر

مشخصات

تنوع شهری

اکثریت اروپایی‌های کانادا هستند

حمل‌ونقل

قطارهای تندرو، اتوبوس، کشتی اتوبوسی، راه‌آهن وست کوست اکسپرس (West Coast Express)

امنیتامنیت شخصی بالا است. تیراندازی، سرقت و قتل بسیار کم است.

فرصت‌های شغلی

فرصت‌های شغلی فراوانی در این شهر وجود دارد که درباره آن‌ها توضیح داده شد.

شرایط دانش‌آموزان

کیفیت زندگی بالا و آموزش در سطح جهانی

هزینه ماهیانه زندگی

آپارتمان یک‌خوابه: 1900 تا 3000 دلار کانادا
وعده غذایی: 80 دلار کانادا
حمل‌ونقل: 109 دلار کانادا

 

دلایل انتخاب تورنتو

 

پارامتر

مشخصات

تنوع شهری

شهر چندملیتی
140 زبان در این شهر وجود دارد.
حمل‌ونقل

مترو، خودرو، اتوبوس

امنیت

شاخص ایمنی 81 درصد دارد.

فرصت‌های شغلی

فرصت‌های شغلی فراوانی در این شهر وجود دارد که درباره آن‌ها توضیح داده شد.

شرایط دانش‌آموزان

از نظر فرهنگی غنی است و دانش‌آموزان و دانشجویان بیشتری جذب می‌کند.

هزینه ماهیانه زندگی

آپارتمان یک‌خوابه: 2020 دلار کانادا
وعده غذایی: 75 دلار کانادا
حمل‌ونقل: 103 دلار کانادا

سخنی با شما

مقایسه بین تورنتو و ونکوور نشان می‌دهد که هر دو شهر فرصت‌های زیادی برای آموزش به‌ویژه برای دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی دارد. پذیرش در بهترین دانشگاه‌های کانادا در هر دو شهر چالش‌های خاص خودش را دارد زیرا افراد زیادی متقاضی حضور در هر دو شهر هستند. هزینه زندگی در تورنتو کمی بالاتر است اما در مقابل فرصت‌های کاری بیشتری هم دارد. زندگی در ونکوور آرام‌تر با درآمد و هزینه‌های کمتر است و برای افرادی که زندگی شهری و پر از تنوع می‌خواهند تورنتو بهترین گزینه است.

leverageedu

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد آرا : 7

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *