۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

چگونه در شبکه‌های اجتماعی شغل دلخواه مان را پیدا کنیم؟

favorite job on social media

اگر شما به فکر تحصیل در کانادا، تحصیل در انگلیس و … هستید، همانطور که می‌­دانید پیدا کردن شغل پس از فارغ التحصیلی از دانشگاهها و کالج‌ها اصلا کار آسانی نیست . درخواست دادن برای کار به این معناست که یک رزومه مناسب و حرفه‌­ای تهیه کنید و مستقیما برای شرکت‌­هایی که درخواست نیرو کرده‌­اند ارسال کنید. معمولا می‌­توانید با بررسی آگهی‌های روزنامه فرصت­های شغلی که مناسب شماست را پیدا کنید. به لطف دنیای دیجیتال و ارتباطات این روزها پیدا کردن شغل برای دانشجویان درحین تحصیل و بعد از اتمام تحصیل راحت‌­تر شده است، شبکه‌­های اجتماعی فرصت های شغلی بسیار متنوعی به افراد ارائه می‌­دهند.

این شبکه‌­ها به جز جنبه­‌های تفریحی و اشتراک گذاری عکس و فیلم، کارایی فراوانی در زمینه یافتن شغل دارند. ما سعی داریم در این مقاله شما را با امکانات جادویی آن­ها آشنا کنیم.

 

Why use social media

چرا از شبکه‌­های اجتماعی استفاده کنیم ؟

در ابتدا شبکه های اجتماعی را معمولا دانشجویان جوان برای ارتباط با دوستان و خانواده خود که در مناطق مختلف جغرافیایی پراکنده بودند استفاده می­کردند. اما این روزها شبکه‌­های اجتماعی نقش مهمی را در جامعه ایفا می­کنند، شبکه­‌های اجتماعی در  شرکت‌­ها، در تجارت، امور دولتی و اهداف سیاسی و… کاربرد دارد.  برای مثال وزارت امنیت رزومه‌­های افرادی که درخواست مهاجرت دارند را از این طریق بررسی می­‌کند و به این صورت پروسه مهاجرت پیش می­‌رود.

به مرور زمان نقش شبکه‌­های اجتماعی در زندگی، تحصیل و پیدا کردن شغل زیاد شد و امروزه تاثیر و اهمیت آن در زندگی ما قابل چشم‌­پوشی نیست.

شبکه های اجتماعی در موارد زیر به ما کمک بزرگی می­کنند:

  1. می‌­توان ایده‌­های جدید را برای مخاطبان بیشتری بیان کرد.
  2. می‌­توان موضوعات مختلف را ترند کرد و آن­ها را تحلیل کرد.
  3. می‌­توان از آن برای هدایت کسب و کار آنلاین برند مورد نظر خود استفاده کرد.
  4. می‌­توان بازاریابی برای برند را شروع کرد و پتانسیل بازاریابی آن را به حداکثر رساند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: ۱۰ شغل آنلاین برای دانشجویان بین المللی
find job

 

چگونه از تمامی مزایای شبکه‌­های اجتماعی برای یافتن شغل  بهره‌­مند شویم؟

استفاده از شبکه­‌های اجتماعی با آگاهی از استراتژی­‌ها و عملکرد آن، می‌­تواند نتایج بسیار مطلوبی در زمینه جست‌­وجو و انتخاب شغل دلخواه برای شما به همراه داشته باشد.

ما در این مقاله سعی داریم شما را با برخی از با ارزش ترین نکاتی آشنا کنیم که کمکتان می­کند، با استفاده از شبکه­‌های اجتماعی شغل دلخواه خود را پیدا کنید.

شبکه سازی موضوع بسیار با اهمیتی است

در بین شبکه­‌های اجتماعی، فیس بوک نسبت به سایر شبکه­ های اجتماعی مانند توییتر و لینکدین برتری ویژه‌­ای دارد.

دلیل این برتری این است که در بین این وب­ سایت­‌های فیس­بوک زمینه ارتباطی گسترده‌تری در بین دوستان، همکاران و کمپانی­ها دارد. برای مثال ممکن است یکی از دوستان شما در این شبکه اجتماعی  به دنبال یک شریک تجاری و یا یک کمپانی برای گسترش کسب و کار خود باشد در حالی که، شما به دنبال این هستید که به صورت مستقل برای خودتان کار کنید. این موضوع به ­این معناست که در این شبکه اجتماعی افراد با سلیقه‌­های متفاوت شغلی حضور دارند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: آشنایی با ویزای کار پس از تحصیل در انگلستان (post-study work visa)

 

همواره در شبکه های اجتماعی اطلاعات خود را به روز نگه دارید!

نام خودتان را در گوگل جست‌­وجو کنید! یک جست و جوی مختصر برایتان کافیست تا به شما نشان دهد چه اطلاعاتی را درباره خودتان باید به روز کنید. فردی که تصمیم به استخدام شما گرفته است با جست و جو درباره شما می­‌تواند اطلاعاتی در باره شما بدست آورد و این موضوع می­‌تواند برعکس هم اتفاق بیافتد. اطلاعات خود را در شبکه­‌های اجتماعی به­ روز کنید تا خودتان را بهتر به بازار دیجیتال امروز معرفی کنید.

به خاطر داشته باشید که در شبکه­‌های اجتماعی خود فقط زندگی روزمره‌­تان را به اشتراک نگذارید، هر جزئیاتی می‌­تواند تاثیر گذار باشد، برای مثال: دوره­ آموزشی جدیدی که در آن ثبت نام کرده‌­اید، گواهینامه‌­ای که کسب کرده‌­اید، تقدیرنامه‌­ای که از اساتید خود در دوره کارآموزی دریافت کرده‌­اید.

این موضوعات به شما کمک می­کنند که یک تصویر دیجیتالی مناسب از خود بسازید و این دقیقا همان خلاقیت و توانایی است که افراد به­ دنبال آن هستند.

با این کار نام شما در اول لیست جست‌­وجوی کارفرمایان می‌­درخشد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: مشاغلی که در انگلستان بهترین بازار کار را دارند!

شناسایی کارفرمایانی که خواستار جذب نیرو هستند

وقتی صحبت از پیدا کردن شغل از طریق شبکه­‌های اجتماعی می‌­شود باید به خاطر داشته باشید، پروفایل شما چه کارفرما باشید و چه در جست­‌وجوی شغل، بسیار حائز اهمیت است. به این دلیل که وقتی کارفرمایان رزومه شما را مطالعه می­‌کنند، شبکه‌­های اجتماعی شما را بررسی می­‌کنند و شناختی نسبی از شما بدست می‌آورند این موضوع می‌­تواند برعکس هم باشد و شامل افرادی که به دنبال شغل هستند هم می­‌شود. به گفته افراد متخصص یکی از کارآمدترین راه­ها برای جست‌­وجوی شغل این است که لیستی شامل ۵ تا ۱۰ کمپانی که در زمینه تخصص شما فعالیت دارند درست کنید و این شرکت‌­ها را در توییتر و شبکه های اجتماعی غیر رسمی تر مانند اینستاگرام دنبال کنید، تا اطلاعاتی در مورد فعالیت‌­های آنان بدست آورید این موضوع به شما کمک میکند تا از ارزش‌­ها، نوع کارکرد و نوع کارمندانی که این کمپانی‌­ها تایید میکنند را متوجه شوید و در مورد فرهنگ سازمانی این کمپانی ها را تا حدودی اطلاعات کسب کنید و درصورتی که از عملکرد آن­ها راضی نبودید از لیست خود حذفشان کنید.

 

آیا از اهمیت هشتگ­‌ها با خبر هستید؟

اگر فکر می­‌کنید استفاده از هشتگ‌­ها در پلتفرم‌هایی مانند توییتر و اینستاگرام بی­‌اهمیت و بدون کاربرد هستند، کاملا اشتباه می­‌کنید.

هشتگ‌­ها معمولا در پایان پست­‌ها استفاده می­‌شوند در صورتی که کاربرد بیشتری دارند. استفاده از هشتگ‌­ها باعث می­‌شود کلمات در هنگام جست‌­وجو به عنوان کلمات کلیدی شناخته شوند و فرد با کمی تحقیق سریع­تر به محتوای مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.

برای مثال وقتی شما در نوار جست­جوی خود کلمه مشاغل مربوط به طراحی را تایپ می­‌کنید بعد از جست­جو مطالب به صورت گروه ‌بندی شده به شما نشان داده می‌­شود.

در دسترس بودن 

تا پیش ­از پیشرفت شبکه‌­های اجتماعی ارتباطات هیچ­وقت اینقدر آسان نبوده است. شبکه­‌های اجتماعی صحبت با دوستانتان و خبر از حال و احوالشان را برای ما میسر کرده است، همچنین امکان دنبال کردن زندگی روزمره افراد معروف این روز­ها کار آسانی است.

یکی دیگر از فواید شبکه های اجتماعی استفاده از امکانات گسترده آن در زمینه شغل یابی است. شما از طریق این شبکه ها می‌­توانید سریع تر با کارفرمایان ارتباط برقرار کنید و درخواست خود را اعلام کنید.

امروزه ارتباط برقرار کردن با کارفرما از طریق وب سایت لینکدین بسیار حرفه ای تر است. معمولا پیشنهاد می‌­شود از طریق پلتفرم‌­هایی مانند اینستاگرام که بیشتر برای به اشتراک گذاشتن موضوعات شخصی تر است با کارفرمایان ارتباط برقرار نکنید.

به طور کلی بهتر است زندگی شخصی خود را از زندگی شغلی خود جدا کنید. توییتر و لینکدین بهترین گزینه­‌ها برای پیش­بردن اهداف حرفه ای و شغلی هستند.

 

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: پاسخ به ۷ سوال متداول درباره اجازه کار پس از تحصیل در کانادا!

 

سخن پایانی

همانطور که از خواندن مقاله بالا متوجه شدید استفاده نکردن از شبکه‌­های اجتماعی برای انسان امروزی امکان پذیر نیست. این شبکه‌­های اجتماعی می­‌توانند در صورت استفاده نادرست گاهی برای انسان مضر باشند و همچنین می­توانند با استفاده از تمامی امکاناتشان و آگاهی از عملکرد آن برای یادگیری و پیشرفت فردی و اجتماعی استفاده شوند. امیدواریم با یادگیری و استفاده درست از این پلتفرم‌­ها پیشرفت و یافتن شغل دلخواه برایتان میسر شود. در آخر اگر با خواندن این مقاله برایتان سوالی پیش آمد، کافیست با مشاوران ما در بلو اسکای (BlueSky) تماس بگیرید.

scholarship-positions

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *